dijous, 19 de novembre del 2009

Les regles del joc

Gràcies al comentari de Monique LaMer coneixia anit que este blog havia merescut un post de Vent de Cabylia. Vaig rebre correus i comentaris privats i públics. Alguns d’ells feien referència o qüestionaven la qualitat de les fonts, millor dit, es preguntaven si havia consultat fonts de qualitat. Torne a dir que este blog és, primerament, un divertiment personal que ha esdevingut en passió pels topònims (cadascú té les seues perversions). No sóc historiadora ni açò és un treball acadèmic o científic com cal, però he volgut ser honesta amb el meu joguet particular. Este és un joc amb regles i estes són les regles del joc que qualsevol pot consultar:

Fonts catalanes:

Nomenclàtor oficial de toponímina major de Catalunya (a l’edició que jo vaig consultar es recollien més de 40.000 topònims, ara s’ha publicat una nova edició amb més de 50.000):

Enciclopèdia Catalana, molt interessant per a trobar pobles o llogarets abandonats

Fonts aragoneses:

Nomenclátor Aragonés, de l’ Instituto Aragonés de Estadística:


La llista de pobles abandonats de la Gran Enciclopedia Aragonesa:


De caràcter general:

El Sistema de Información Geográfica Nacional, que és una ferramenta fantàstica per a trobar centenars de milers de topònims per tota Espanya

1 comentari:

  1. Què vols que et diga, a mi em pareix un treball ben seriós i ben comprovable a l'instant. Una altra cosa és saber en quina època han arribat eixos cognoms a terres valencianes, si en el segle XIII o en el XX, però tu, en cap moment, parles d'això, o siga, que enhorabona per la faena i gràcies per compartir-la!

    ResponElimina